Методичні рекомендації на 2024 -2025 навчальний рік
Оцінювання результатів навчання 5-7 класи НУШ
Кліпове мислення – це спосіб сприймати та обробляти інформацію за допомогою коротких, яскравих посилів, що втілені у форматі постера, відеокліпу, та охоплюють лише деякий аспект повноцінного інформаційного контексту.
Цей підхід зазвичай спонукає до швидкої зміни уваги, недостатньо глибокого розуміння та зосередженості на темі. Діти з кліповим мисленням легко перемикаються між різними темами та завданнями, але їм складно зосередитися на одній темі протягом тривалого часу.
Кліпове мислення у дітей виникає під впливом кількох факторів, зокрема:
• Швидкий розвиток інформаційних технологій та популярність соціальних мереж. Сучасні діти звикли отримувати інформацію з екранів комп’ютерів, планшетів та смартфонів. Ця інформація зазвичай подається у вигляді коротких відео, аудіо та текстових фрагментів.
• Необхідність у сприйнятті великого обсягу інформації. Через потужний потік інформації та величезний обсяг знань, які школярі повинні подужати, дуже складно все детально осмислити та дійти до суті, все, зазвичай, сприймається поверхнево.
• Багатозадачність. Учні та учениці з кліповим мисленням можуть мати труднощі з концентрацією уваги на одній справі, тому вони можуть вдаватися до багатозадачності, щоб уникнути нудьги або просто щоб відчувати себе продуктивними.
Діти, завдяки кліповому мисленню, краще адаптуються до змін у навколишньому середовищі. Таке мислення сприяє розвитку креативності та пошуку нестандартних рішень. Та поруч з позитивним впливом є також і негативний, зокрема:
• Складнощі з концентрацією уваги. Учні та учениці можуть мати труднощі з концентрацією уваги на одній темі протягом тривалого часу та зазнавати складнощів у засвоєнні матеріалів, розв’язанні задач.
• Недостатня глибока обробка інформації. Школярі можуть не мати достатнього часу для глибокого осмислення інформації, що може призвести до помилок у судженнях та висновках.
• Зниження критичного мислення. Постійне споживання коротких, швидких інформаційних фрагментів заважає розвитку критичного мислення.
Є декілька способів допомогти дітям з кліповим мисленням розвинути навички концентрації уваги, глибшого опрацювання інформації та критичного мислення, зокрема:
• Фокус на одній темі. Допомагайте дітям фокусуватися на одній темі протягом певного часу. Для цього можна використовувати різні техніки, наприклад, керування часом, тренування уваги тощо.
• Навчайте дітей критично мислити. Включайте в навчальний процес завдання, які спонукають до глибшого аналізу та розуміння матеріалу. Організовуйте обговорення, дебати, аналіз причин та наслідків.
• Заохочуйте до читання. Підкреслюйте важливість читання художньої, довідкової літератури, фільмів, документальних стрічок та інших джерел з повним, повільним та систематичним викладом інформації.
• Структуруйте навчальний матеріал. Використовуйте інтелект-карти, завдяки яким інформація візуалізується. Це сприяє кращому розумінню та запам’ятовуванню навчального матеріалу на тривалий час. Також ефективними є навчання алгоритмів для виконання завдань.
Кліпове мислення – явище, яке варто врахувати, коли мова йде про успішне навчання школярів. Постійне споживання коротких, швидких інформаційних фрагментів може завадити розвитку критичного мислення та засвоєнню глибших знань. Педагогам важливо допомагати сучасним дітям розвивати навички концентрації уваги та критичного мислення, щоб вони могли успішно навчатися та адаптуватися до мінливого світу.
Як "хакнути" кліпове мислення сучасних школярів?
Нобелівські лауреати та Мала академія наук запрошують на онлайн-лекції
Відомі міжнародні вчені вирішили підтримати українських дітей і дорослих по-науковому і натхненно за цих буремно-сиренних часів.
Розклад на травень уже можна знайти за покликанням https://man.gov.ua/online-projects/lekciyi-majbutnsogo
Серед запрошених науковиць і науковців Ширін Ебаді, Крейґ Мелло, Джордж Сміт, Естер Дюфло, Йоахім Франк, Райнер Вайс, Емманюель Шарпантьє.
Усі лекції, які відбулися у квітні, можна переглянути в записі за цим самим покликанням.
Мова лекцій англійська (оригінал) + українська (синхронний переклад).
У рамках EdCamp-академії, яка вже зовсім скоро порадує вас новим розкладом занять, ми створили тематичний канал «Дорослі в ресурсі заради дітей».
У ньому — практичні поради та інструменти, які допоможуть не «загубити» дітей під час війни, налагодити комунікацію, відволіктися від тривожних подій та зблизити батьків і дітей.
Щоденно ми публікуємо цікаві ігри, які сприятимуть розвитку їхньої креативності і творчості, та натхненні казки, які будуть чудовим приводом для роздумів і діалогу.
Приєднатися до телеграм-каналу можна за цим покликанням:
Навчальні вебінари з мінної безпеки (сертифікат про підвищення кваліфікації – опціонально)
Дехто з українців і українок починають повертатися до своїх домівок. Але варто пам’ятати про те, що будь-яка звільнена від ворогів територія забруднена великою кількістю вибухонебезпечних предметів.
Для того, щоб ми усвідомлювали ризики, які чатуватимуть на нас, EdCamp Ukraine разом із Національним агентством з питань запобігання корупції знайшли крутезну експертку Юлію Чикольбу, яка терміново розробила навчальну програму «Помічай, упізнавай, поводься безпечно: підвищення обізнаності про ризики вибухонебезпечних предметів».
26 квітня відбувся перший тренінг — базовий інструктаж про ризики, пов’язані з вибухонебезпечними предметами і моделі безпечної поведінки для дорослих.
Відбудеться трансляція на освітній платформі Edera.
https://nus.org.ua/articles/10-idej-dlya-onlajn-navchannya-vid-ukrayinskyh-uchyteliv/
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-seminaru-formuvalne-ocinyuvannya---shlyah-do-uspishnogo-navchannya-208624.html
Онлайн-курс для вчителів та керівників шкіл про дистанційне навчання та застосування технологій дистанційного навчання в умовах карантину.
Команда EdCamp Ukraine ВІДКРИВАЄ РЕЄСТРАЦІЮ на Онлайн-толоку #5/2021 – «Гідність, права, здоров’я у Новій українській школі», яка відбудеться 28 жовтня (четвер) з 11:00 до 19:30.
Звертаємо Вашу увагу, що Ви можете зареєструватися на подію ДО 12:00 години 26 жовтня (вівторок) через Національну платформу можливостей професійного розвитку педагогічних працівників «EdWay» за покликанням: https://edway.in.ua/uk/mpk/280/detail/.
Розклад події у PDF-форматі ось тут http://bit.ly/agendaonlinetoloka11edcamp.
Устигніть ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ до участі в Онлайн-толоці EdCamp Ukraine: для розуму і серця #5/2021 ДО 12:00 години 26 жовтня (вівторок) за одним із покликань:
• https://edway.in.ua/uk/mpk/280/detail/ – через Національну платформу можливостей професійного розвитку педагогічних працівників «EdWay»,
• http://bit.ly/applyonlinetoloka11edcamp – через гугл-форму.
20 жовтня о 18.00
Команда проєкту “Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти”, разом із онлайн-платформою Прометеус, розробили онлайн-курс для викладачів ЗВО.
На цьому курсі викладачі зможуть подивитися на власне викладання через призму академічної доброчесності, дізнатися теоретичні основи, а також опанувати практичні інструменти, які допомагають посилити культуру академічної доброчесності.
Курс складається з 6 модулів:
Модуль 1. Концепція академічної доброчесності у вищій освіті.
Модуль 2. Методики викладання: сприяння академічній доброчесності.
Модуль 3. Дизайн освітніх програм та курсів з фокусом на академічну доброчесність.
Модуль 4. Основи академічного письма і доброчесності.
Модуль 5. Дизайн системи оцінювання для підвищення академічної доброчесності.
Модуль 6. Науковий керівник – роль та місце у формуванні культури академічної доброчесності.
Онлайн-курс закінчується фінальним тестування, за прослуховування курсу передбачено сертифікат.