Безпека та охорона здоров'я
Цивільна оборона та захист у надзвичайних ситуаціях
В умовах повномасштабної війни з російською федерацією знову актуалізуються ті пласти інформації, які ми свого часу черпали зі шкільного курсу БЖ та основ здоров'я. Надзвичайний стан, воєнний стан, повітряна тривога, хімічна небезпека – ці терміни наче вийшли з архаїчних, припалих пилом підручників і набули плоті. Те, що раніше здавалося нам зовсім непотрібним, знову набуло значення, ба навіть стало питанням життя або смерті.
Як підготуватися? Що робити? Якого алгоритму дій дотримуватися? Де шукати укриття? Як надати першу медичну допомогу? Про все це ви дізнаєтеся з матеріалів курсу.
Новий час диктує нові загрози. Автори курсу видобули для вас найактуальніші знання, синтезували власний професійний досвід. Серед розробників курсу – інструктори з особистої безпеки, із тактичної медицини та професійні військовослужбовці.
Ви дізнаєтеся, чим відрізняється надзвичайна ситуація від надзвичайного стану. Розрізнятимете кризу і кризовий стан. Умітимете розробляти чіткий порядок дій для певної ситуації: куди йти під час повітряної тривоги, що робити, виявивши міну, як вижити під обстрілами, як реагувати на хімічну або радіаційну загрозу, коли повертатися на деокуповану територію.
Ви отримаєте багато порад: що враховувати, формуючи продовольчі запаси, як готувати укриття, як надавати домедичну допомогу потерпілим, а також – як убезпечити себе та дітей від загрози в мережі Інтернет. Особливо корисними ці знання будуть волонтерам, громадським активістам, лікарям, освітянам, соціальним працівникам, а також усім цивільним, які перебувають у зоні бойових дій та в окупації.
НА ЦЬОМУ КУРСІ ВИ:
довідаєтесь, як пов'язані між собою поняття «криза», «кризова ситуація», «надзвичайна ситуація», «надзвичайний стан», «воєнний стан»; як підготуватися до надзвичайної ситуації і якого алгоритму дій дотримуватися; як реалізується співробітництво в умовах надзвичайної ситуації;
навчитеся розробляти порядок дій для конкретної ситуації ‒ у разі повітряної тривоги, евакуації, повернення на деокуповану територію, виявлення мін чи інших вибухових пристроїв, перебування в заручниках, під обстрілами в зоні бойових дій, закріплення ворожих військ на території громади, настання хімічної та радіаційної загрози тощо;
отримаєте практичні поради щодо формування запасів на випадок надзвичайної ситуації, підготовки укриття, надання домедичної допомоги потерпілим, убезпечення себе та дітей у мережі.
НАПРЯМ НАВЧАННЯ
Професійний розвиток педагогічних і науково-педагогічних працівників щодо створення безпечного освітнього середовища та здійснення безпечної професійної діяльності.
ПЕРЕЛІК КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ, ЩО ВДОСКОНАЛЮВАТИМУТЬСЯ/НАБУВАТИМУТЬСЯ
Загальні:
здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку;
здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня;
здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети.
Фахові:
здатність здійснювати профілактично-просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності;
здатність формувати в учнів культуру здорового та безпечного життя;
здатність зберігати особисте фізичне та психічне здоров'я під час професійної діяльності;
здатність надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу;
здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу;
здатність усвідомлювати та поціновувати взаємозалежність людей і систем у глобальному світі
здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу;
здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами;
здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності;
здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі.
СТВОРЕНО НЕСТАНДАРТНИЙ ОСВІТНІЙ КУРС З ОСНОВ ЦИВІЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ ДЛЯ УЧНІВ 5-9 КЛАСІВ
КУРС:"Безпека життєдіяльності під час війни"
Урок насичений цікавими завданнями, відео та триває всього 15 хв. Учні точно не засумують, а найголовніше – запам’ятають усі правила безпечної поведінки.
Дивіться урок за посиланнями:
Онлайн-урок розроблено ЮНІСЕФ спільно з ДСНС за підтримки Міністерства освіти і науки України із залученням провідних фахівців у цій темі.
Основи теорії катастроф. Класифікація надзвичайних ситуацій
docs.google.com/document/d/17IWO3fCCuFf6iwonQ-qHFfIMwhGJ6zl6ZI0BcJP2FUE/edit#heading=h.dktsk21f75t6
Надзвичайні ситуації природного характеру
docs.google.com/document/d/1Rvao_fkzfIGfLtEsBo-XsvYUaoCmdy53IchdrGt09Ew/edit