Освітні втрати — це прогалини у знаннях і навичках, які виникають в учнівства під час освітнього процесу у порівнянні зі стандартами освіти та очікуваними результатами навчальних здобутків.
Навчальні втрати – будь-які втрати знань, умінь, навичок та/або уповільнення чи переривання академічного прогресу через паузи в навчанні конкретного вихованця.
З огляду на те, що освіту в Україні розуміють як єдність навчання, виховання, розвитку й соціалізації особистості , втрати в освіті не варто ототожнювати лише з навчальними втратами. У широкому сенсі освітні втрати означають втрату можливостей для всебічного розвитку вихованців – інтелектуального, соціального, емоційного, психологічного тощо. Відповідно видається доцільним у межах родового поняття «освітні втрати» умовно виділити три взаємопов’язані компоненти:
· навчальні втрати (у розумінні втрати знань, умінь, навичок, ставлень тощо);
· виховні втрати;
· зниження темпу розвитку особистості.
ВСЕУКРАЇНСЬКА ШКОЛА ОНЛАЙН
Поєднання цього проєкту з інструментом первинної й вторинної діагностики Search дозволяє здійснювати й діагностику, і, певною мірою, оцінювання. Учасник проходить тестування на платформі, автоматично отримує рекомендації щодо доопрацювання певних тем і матеріалів на “Всеукраїнській школі онлайн” або на інших ресурсах. Учень може пройти відповідні уроки, виконати пропоновані вправи, перевірити себе ще раз. Після чого можна повторити діагностику, щоби побачити свій прогрес. https://lms.e-school.net.ua/
З діагностуванням може допомогти:
оцінювання для 5, 7, 9 класів на сайті ВШО. Вчителі можуть створювати свої тести для інших класів за зразками ВШО;власні завдання можна створювати в Google-формах, а також на спеціалізованих платформах, наприклад, classtime.com.
“Клуб НУШ” за підтримки Міжнародного фонду “Відродження” розробив посібник “Подолання освітніх втрат з української мови та літератури. Методичні рекомендації та приклади уроків”. Ознайомитися з ним можна за посиланням .