Освітні втрати та шляхи їх компенсації

Освітні втрати — це прогалини у знаннях і навичках, які виникають в учнівства під час освітнього процесу у порівнянні зі стандартами освіти та очікуваними результатами навчальних здобутків.

 

Навчальні втрати – будь-які втрати знань, умінь, навичок та/або уповільнення чи переривання академічного прогресу через паузи в навчанні конкретного вихованця.

 З огляду на те, що освіту в Україні розуміють як єдність навчання, виховання, розвитку й соціалізації особистості , втрати в освіті не варто ототожнювати лише з навчальними втратами. У широкому сенсі освітні втрати означають втрату можливостей для всебічного розвитку вихованців – інтелектуального, соціального, емоційного, психологічного тощо. Відповідно видається доцільним у межах родового поняття «освітні втрати» умовно виділити три взаємопов’язані компоненти:

·       навчальні втрати (у розумінні втрати знань, умінь, навичок, ставлень тощо);

·        виховні втрати;

·        зниження темпу розвитку особистості.


Стратегія подолання освітніх втрат. Шкільний підрозділ.docx
Стратегія подолання освітніх втрат. Дошкільний підрозділ.docx
Алгоритм роботи педагогів щодо подолання освітніх втрат.docx

ВСЕУКРАЇНСЬКА ШКОЛА ОНЛАЙН

З діагностуванням може допомогти:

“Клуб НУШ” за підтримки Міжнародного фонду “Відродження” розробив посібник “Подолання освітніх втрат з української мови та літератури. Методичні рекомендації та приклади уроків”. Ознайомитися з ним можна за посиланням .

Як компенсувати «освітні втрати»: рекомендації для директорів закладів освіти

sqe.gov.ua/yak-kompensuvati-osvitni-vtrati-rek/ 

Навчальні втрати в умовах війни: як учителю їх діагностувати та компенсувати

sqe.gov.ua/navchalni-vtrati-v-umovakh-viyni-yak-uchi/