Педагоги, які працюють в класах з дітьми з ООП, долучилися до тренінгу за проєктом «Покращення інклюзивної освіти для дітей з інвалідністю у Дніпропетровській та Запорізькій областях», який реалізується Street Child Ukraine спільно з ГО «СТЕП» та БО БФ ЗМУ за підтримки ЮНІСЕФ в місті Дніпро,де відбулися 4 тренінги «Інклюзивне навчання: ефективні підходи, командна взаємодія та підтримка учасників освітнього процесу» за участі фахівців ОРЦПІО та 120 педагогічних працівників ЗЗСО м. Запоріжжя, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами в класах з інклюзивним навчанням.
Мета тренінгу: Сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів у питаннях впровадження інклюзивного навчання шляхом оволодіння ефективними підходами до організації освітнього процесу, формування індивідуальної освітньої траєкторії для дітей з особливими освітніми потребами, а також забезпечення командної взаємодії та психо-емоційної підтримки учасників освітнього процесу.
146 вчителів і вчительок англійської мови з усієї України зібралися у Львові на SWITLO TAG Session Design — практичний захід, що допоможе їм ефективніше розвивати професійні спільноти у своїх громадах.
📚 Протягом трьох днів вони аналізували, розробляли і вдосконалювали матеріали для майбутніх зустрічей своїх спільнот, зосереджуючись на темах, які найбільше відповідають професійним потребам і запитам учасників.
🔁 SWITLO TAG Session Design — це не лише навчання, але й можливість для освітян познайомитися, обмінятися досвідом, надихнути та підтримати одне одного.
Вчителі англійської мови долучилися до курсу від Британської Ради спільно з МОН.
ENCOURSE — це курс професійного розвитку вчителів, розроблений Британською Радою в партнерстві з Міністерством освіти і науки України та спільно з провідними фахівцями Великої Британії у галузі викладання англійської мови. Метою курсу є підтримка вчителів у впровадженні реформи «Нова Українська Школа» (НУШ) та нових стандартів профільної середньої освіти. Завдяки цьому курсу вчителі зможуть навчати учнів старших класів медіації під час викладання англійської мови.
Головна мета ENCOURSE – ознайомити вчителів англійської мови з підходами та інструментами викладання для розвитку в учнів старших класів компетенції медіації. Курс розроблений відповідно до Державного стандарту профільної середньої освіти.
Раз на тиждень вчителі працювали з тренерами у групах . Після цього протягом тижня учасники виконували практичні завдання у своїх класах, а також брали участь в індивідуальних та групових рефлексіях.
Міжнародний проєкт HP IDEA
Команда Запорізької гімназії №111 бере участь в міжнародному проєкті HP IDEA, який має на меті підтримати спільноту педагогів-інноваторів щодо створення та впровадження інновації в навчальному закладі.
HP IDEA (HP Innovation & Digital Education Academy) — це інноваційна програма про те, як успішно співпрацювати з учнівством в умовах цифрового 21 століття; як залишатися гнучкими й винахідливими, особливо в складні часи.
Програма спрямована на розширення цифрового та педагогічного потенціалу освітян. HP IDEA дає змогу почати власний інноваційний шлях та забезпечує належне наставництво, навчання та підтримку, необхідну для розроблення інноваційних проєктів, спрямованих на вирішення педагогічних та цифрових проблем у школах.
У процесі роботи команди створять унікальні інноваційні продукти для закладів освіти, де працюють. Після успішного завершення учасниці й учасники отримають індивідуальні сертифікати та статус партнерів програми.
Проєкт довготривалий, поділяється на три фази, кожна фаза містить шість сесій. Наразі ми закінчуємо першу фазу протягом якої ми визначали тему інновації, досліджували її за допомогою вправ від Гарвардського університету, це вправи на розвиток пошукових навичок: "2×10" і "Повільне спостереження"; вправи для збору інформації: анкетування і співбесіда; вправи для звуження сфери інновації: HLTP та TfU; вправи для створення мінімального життєздатного проєкту: Super Hunch.
Педагоги дошкільного підрозділу стали учасниками тренінгу "Психологічний супровід та підтримка суб'єктів освітнього процесу в умовах кризи в Україні" в рамках проєкту від Unicef "Покращення доступу до послуг дошкільної освіти в умовах надзвичайних ситуацій".
Учні 7-12 років та вчителі Запорізької гімназії №111 під керівництвом заступника директора Людмили Черняк беруть участь пілотному у проєкті Triumf Health, який отримав фінансування від Естонського центру міжнародного розвитку (ESTDEV) на новий проєкт з підтримки психічного здоров'я дітей в Україні.
Проєкт стартував у середині березня і триватиме до кінця 2024 року. Протягом цього часу Triumf Health та український партнер, громадська організація "Я І МОЯ ШКОЛА", яка займається інноваціями в освіті, зосередяться на двох основних напрямках діяльності:
По-перше, створення віртуального 25-серійного навчального курсу про психічне здоров'я дітей (українською мовою) для вчителів і батьківства.
По-друге, буде зосереджено увагу на впровадженні мобільної гри "Triumfhealth Saga" для українських школярів віком від 7 до 12 років.
Використовуючи інтерактивні функції гри діти матимуть можливість у веселому і захопливому віртуальному середовищі дослідити життєво важливі аспекти свого психічного благополуччя (емоційну регуляцію, управління стресом і соціальні навички).
Це інноваційна естонська ініціатива, спрямована на зміцнення психічного здоров’я та добробуту українських дітей.
У Triumfland діти вирушають у сповнену веселощів подорож, яка розширює їхні можливості та навчає цінних навичок для розвитку життєстійкості. Це не просто гра – це інтерактивна навчальна платформа, за допомогою якої діти можуть розкрити свої сильні сторони, опанувати емоції та підвищити впевненість у собі.
Triumfland Saga, розроблена для дітей віком від 7 до 12 років, доступна для завантаження на пристроях iOS та Android за цим посиланням https://www.triumf.health/ukrainska.
Для всіх учасників та учасниць пілотного проєкту "Triumf Health for Ukraine" наданий безкоштовний доступ до гри "Triumfland Saga" протягом 1 року.
У жовтні 2024 року, за ініціативи Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, підтримки Міністерства освіти і науки України, обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, закладів вищої освіти, у Нетішині пройшов Х Всеукраїнський фестиваль педагогічних ідей імені Анатолія Фасолі «Мій особистісно зорієнтований урок».
Для педагогічної спільноти фестиваль уже став місцем ознайомлення з новітніми педагогічними технологіями, майданчиком, який дав змогу реалізувати творчі задуми. Матеріали фестивалю регулярно публікуються в методичних часописах, електронних засобах інформації.
Філологиня навчального закладу Людмила Черняк відвідала фестиваль та отримала гарний досвід, практичні набутки, задоволення від кожного дня проведеного у місті енергетиків, і повернулася додому із вірою у серці, оптимізмом, новими силами і ідеями.
Щороку в Україні відбувається непересічна подія, яка згуртовує учителів-практиків, викладачів та методистів, сферою зацікавлення яких є методика навчання англійської мови та найактуальніші підходи щодо опанування іноземних мов у світі. Така асамблея є частиною загальної низки заходів організації, зініційовуваних TESOL на міжнародному рівні.
Цьогоріч визначне дійство відбулося з 24 до 26 травня 2024 року у Львові, об’єднавши понад 250 учасників з усіх регіонів України. У межах заходу зорганізовано низку тренінгів та воркшопів, де всі учасники мали змогу поділитися власним досвідом викладання / навчання іноземної мови, а також обговорити провідні світові тенденції на цікавих майстер-класах.
Вчителі гімназії приєднали до колег та долучилися до обміну досвідом.
Дякуємо міжнародній організації TESOL, а також Regional English Language Office, US Embassy Kyiv за надану можливість!
Skills and Well-being in Teacher Learning Opportunities (SWITLO) це оновлення започаткованого у серпні 2022 року проєкту «Викладання та навчання у важкі часи», спрямованого на розширення обізнаності українських вчителів англійської мови про можливості створення безпечного навчального середовища для своїх учнів під час війни.
Метою проєкту SWITLO є розширення можливостей для вчителів англійської мови:
а) створювати професійні спільноти та забезпечити їх сталий розвиток за допомогою змістовної взаємодії та рефлексії;
б) розробляти власні програми професійного розвитку відповідно до їхніх потреб із метою навчання впродовж життя.
Під час втілення проєкту SWITLO здійснюється взаємодія з лідерами груп професійної майстерності, адміністрацією шкіл, на базі яких групи працюють. Проєкт втілюється за підтримки Міністерства освіти і науки України, обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, а також за сприяння центрів професійного розвитку та громад.
Така співпраця є важливим елементом реалізації проєкту і полягає у підтримці та супервізії лідерів Груп професійної майстерності. Вчитель англійської мови Тетяна Польщак пройшла навчання та отримала сертифікат фасилітоатора.
Наразі врамках проєкту проводяться зустрічі вчителів англійської мови Шевченківського району.
Педагогічні працівники та соціальний педагог гімназії було запрошено до участі у тренінгу 16 - 18 жовтня у м. Київ за темою «НАВИЧКИ УСПІШНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ: ФОРМУВАННЯ SOFT SKILLS ТА BUSINESS SKILLS В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ».
Мета заходу: Формування навичок для успішної профорієнтації молоді та удосконалення власних soft skills та business skills.Переваги: Учасники тренінгу змогли покращити свої особистісні та професійні навички для ефективної роботи з молоддю.
Педагоги дошкільного підрозділу Запорізької гімназії №111 опанували 8-тижневу програму підвищення кваліфікації «Teaching English to Very Young Learners» для вчителів англійської мови та вихователів у державних закладах дошкільної освіти. Мета курсу — розширити професійні навички та здобути нові знання.
Протягом курсу були опрацьовані теми, пов'язані з навчанням англійської мови дітей віком 4–6 років. Викладачем є Marcia De Avila (США) — фахівчиня з навчання англійської.
Курс «Teaching English to Very Young Learners» реалізується RELO (Regional English Language Office) Посольства США в Україні за підтримки Міністерства освіти і науки України, Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України (RST), Українського інституту розвитку освіти (УІРО). Проєкт реалізовується у межах мовної програми Future Perfect, що втілюється Міністерством цифрової трансформації України у співпраці з Міністерством освіти і науки України та Міністерством культури та інформаційної політики України.
І, як продовження курсу працює проєкт: "Socratic seminar".Під час семінару Socratic Seminar вчителі допомагають один одному зрозуміти ідеї, проблеми та цінності через формат групового обговорення. Вони відповідають за сприяння груповому обговоренню ідей; вони не повинні використовувати дискусію, щоб стверджувати свою думку чи доводити аргумент.Педагоги навчального закладу взяли участь у EdCamp ВОЛЯ-2023 – освітянській події для вільних, яка відбувалася у змішаному форматі (онлайн і офлайн) і складалася з двох компонентів: СЕНсації у форматі (не)конференції та «п’ятихвилинної конференції».
ВОЛЯ — надважливий концепт для України, що містить ключові для українок і українців сенси, закодовані в тризубі, нашому малому гербі.
ВОЛЯ є для нас високою цінністю, адже Україна — країна вільних людей, водночас ми маємо надзвичайну волю до перемоги і кращого майбуття для нашої країни. Кожен і кожна з нас вкладає багато зусиль для наближення перемоги. Це робить і освітянство — працюючи в надзвичайно складних умовах, навчаючи у воєнний час дітей, які стануть тим новим поколінням, яке буде розбудовувати нашу країну.
Під час заходу учасники обговорювали важливість запровадження соціально-емоційного та етичного навчання (СЕЕН) для дітей. Академічна успішність є безумовно важливою, утім вона не є гарантом потужного старту в професійному житті. Натомість розвинені м’які навички відіграють у цьому надважливу роль.
У презентації та панельних дискусіях взяли участь Міністр освіти і науки України Оксен Лісовий, голова комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак, заступник голови Комітету ВРУ з питань освіти, науки і інновацій Сергій Колебошин, керівник УІРО Олександр Ворохаєв та перший заступник директора УІРО Оксана Савицька, голова Державної служби якості освіти Руслан Гурак, голова ради EdCamp Ukraine Олександр Елькін; директор з питань освіти та навичок ОЕСР Андреас Шляйхер, Міністерка освіти та науки України (2016-2019), проректорка Київського університету імені Бориса Грінченка, амбасадорка програми СЕЕН та ДоСЕН в Україні Лілія Гриневич, секретар Правління Міжнародного Фонду «Відродження» Григорій Баран, заступник директорки Команди підтримки реформ із питань Нової української школи Роман Шиян, фронтмен гурту «Антитіла» Тарас Тополя та інші.
Метою національного з’їзду TESOL-Ukraine 2023 є об’єднання професіоналів EFL в Україні для обговорення стратегій та методів викладання англійської мови у воєнний час.
Вчителі англійської мови були запрошені в якості спікерів та презентували свій досвід на конвенції.
Курс «Викладання та навчання у важкі часи» — ініціатива Британської Ради, покликана підтримати вчителів і надати практичні рекомендації щодо викладання у складні часи. Курс є частиною глобального програми Британської Ради «Language for Resilience».
Впродовж трьох днів 30-годинного офлайн курсу вчителі отримали теоретичні знання і практичні інструменти та плани роботи для того, щоб у своїй педагогічній практиці кожного дня допомагати собі й своїм учням у формуванні стійкості до травми та нестабільності.