Українські матеріали та ресурси із академічної доброчесності
Інформаційний бюлетень “Академічна доброчесність”. Мій головний продовжуваний проєкт на цю тему.
Євген Ніколаєв. Як просувати цінності академічної доброчесності в українських університетах?
Дайте довідку про відсутність плагіату! (спойлер: прохання є абсурдним).
Закон України “Про освіту”, стаття 42.
Закон України “Про повну загальну середню освіту”, стаття 43.
Рекомендації щодо забезпечення принципів академічної доброчесності. Укладено підкомісією 303 “Академічна доброчесність” Науково-методичної комісії 15 з організаційно-методичного забезпечення якості вищої освіти Науково-методичної ради МОН у 2016 р. Ключове слово — “укладено”. Чимало тексту має ознаки перекладу із невказаних іноземних джерел. Що першим етапом роботи над новою темою є переклад іноземних публікацій — це природньо. Що немає посилань на ці джерела — це недоброчесно.
Рекомендації щодо запобігання академічному плагіату та його виявлення в наукових роботах (авторефератах, дисертаціях, монографіях, наукових доповідях, статтях тощо). Лист МОН від 15.08.2018 р. № 1/11-8681. Автори — Олексій Панич, Олександр Малишев, Юрій Каганов.
Запобігання окремих проблем і помилок у практиках забезпечення академічної доброчесності : Аналітична записка. Лист МОН від 20.05.2020 р. № 1/9-263. Автор — Володимир Бахрушин.
Серія модулів із протидії корупції. Розроблені Управлінням ООН з наркотиків і злочинності. Переклад — Програма USAID “Справедливість для всіх”.
Навчальні модулі з етики та доброчесності. Розроблені Управлінням ООН з наркотиків і злочинності. Переклад — Програма USAID “Нове правосуддя”.
Фундаментальні цінності академічної доброчесності.
Огляди ОЕСР на тему доброчесності в освіті: Україна 2017 / Переклад з англ. Інститут розвитку освіти. Київ : Таксон, 2017. 184 с.
Ukrainian papermills – symptom, not a cause
Predatory behaviour in publication ethics
New Best Practice Programme in Promoting Academic Integrity
Академічна доброчесність: онлайн-курс для викладачів. На платформі Prometheus.
Оціновання без знецінювання. Курс про сучасні практики оцінювання у середній школі.
Прозора школа. Як побудувати доброчесне середовище. Курс від НАЗК.
Академічна доброчесність в університеті. Курс на платформі VumOnline.
Академічна доброчесність: онлайн-курс для вчителів старших класів на платформі EdEra.
Академічна доброчесність для педагогів. Курс на запит закладів освіти від Національного центру «Мала академія наук України».
Академічна доброчесність: виклики, дії, успішні історії.
Академічна доброчесність у середній освіті. Методичні рекомендації. Свіжа достатньо велика публікація для вчителів і керівників середніх шкіл.
Терехова Л. Путівник з академічної доброчесності для позашкілля.
Бобровський М. В., Горбачов С. І., Заплотинська О. О., Ліннік О. О. Абетка для директора. Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти. 2-ге видання, перероб. і доп. Київ : ДСЯО, 2021. 240 с. Перше видання цієї ж публікації вийшло у 2019 р. тут.
Путівник школою від ГО “Батьки SOS”.
#ОСВІТАБЕЗКОРУПЦІЇ. Вчись і навчай доброчесності.
Світлофор освітньої доброчесності для освітян. Як розпізнати корупцію, недоброчесність та неетичну поведінку в освіті.
Уроки доброчесності. Курс для 3–4 класів середньої школи.
Освітні матеріали з питань запобігання корупції — на сайті Освітнього омбудсмена.
Академічна доброчесність залежить від усіх учасників освітнього процесу. Роз’яснення Служби освітнього омбудсмена.
Брюховецька О. Плагіат – це наче позбавити себе голосу: як привчити учнів не красти чужих слів.
Як створити недискримінаційне середовище у школі: покрокова інструкція для директора.
Якісне інклюзивне навчання: to do list для директора школи.
Група “Академічна доброчесність та плагіат“. Усі новини теми тут!
Опитування 2016 і 2018 років в університетах-учасниках SAIUP: порівняльний звіт.
Мотивація студентів до навчання як визначальна умова академічної доброчесності (результати дослідження CEDOS «Академічна доброчесність: стан та фактори впливу», проведеного у листопаді-грудні 2016 р.).
Десять принципів академічної доброчесності для викладачів (пер. з англ.).
Шліхта Н., Шліхта І. “Основи академічного письма“: методичні рекомендації та програма курсу.
Шліхта Н., Шліхта І. Виховуємо академічну доброчесність в школі: методичні вказівки для вчителів, робочий зошит.
Вебінари Проєкту:
Академічна доброчесність в школі (30 березня 2020 р., Тарас Тимочко, Яна Чапайло, Марта Томахів, презентація, відповіді на питання учасників)
Академічна доброчесність: впровадження інституційних політик у закладах вищої освіти (03 квітня 2020 р., Тарас Тимочко, Яна Чапайло)
Мистецтво академічного письма: практичні поради (04 квітня 2020 р., Наталя Шліхта)
Все, що Ви хотіли знати про плагіат (07 квітня 2020 р., Євген Ніколаєв, презентація)
Акредитація: не все так складно (09 квітня 2020 р, Михайло Винницький, презентація: частина 1, частина 2)
Аргументативне есе: поради і приклади (14 квітня 2020 р., Марта Томахів, презентація)
Політика університетів із запобігання студентському плагіату (22 квітня 2020 р., Євген Ніколаєв, презентація)
Збалансувати навантаження під час дистанційного навчання: місія здійсненна (23 квітня 2020 р., Ольга Бершадська, презентація, інфографіка: лекція, лабораторна робота, семінар)
Академічна доброчесність: від теорії до практики (28 квітня 2020 р., Віктор Дроздов, презентація)
Особливості забезпечення академічної доброчесності в природничих і технічних науках (07 травня 2020 р., Володимир Бахрушин, презентація)
Академічна доброчесність та шкільний аудит (16 червня 2020 р., Юрій Вергун, презентація, Тарас Тимочко, презентація)